Kaupunginpuutahurit 80 vuotta kaupunkivihreän puolesta

Kaupunginpuutarhurien Seura ry:n toiminta 1935-2015

KPS:n vuonna 2015 julkaisema historiikki on nyt saatavilla kokonaisuudessaan nettiversiona, pdf-muodossa. Löydät sen nettisivujen 'Historiikki' -osioista.

Kaupunkien viheralueiden merkityksestä

AlfaTV:llä esitetty 'Paratiisin takapihalla' -sarja jatkuu 8-osaisella puutarhastudiolla kevään 2021 aikana. Jaksoissa käsitellään eri teemoja aina luonnon tarjoamista terveyspalveluista, kestävän kehityksen ja kasvillisuuden käsittelyn kautta pihasuunnitteluun tai puiden merkitykseen kaupungissa.

Kaupunginpuutarhurien seura oli tekemässä lähetystä julkisista viheralueista yhdessä kansallisten kaupunkipuistojen kanssa. Lähetyksen ensiesitys on 16.3. klo 19:00. Kaikki ohjelmat on katsottavissa myöhemmin AlfaTV:n sivuilla, josta löytyy myös sarjan viime vuoden jaksot (www.permanto.fi).

Sarja alkaa 23. helmikuuta. Lisätietoa ja kaikki aihealueet löytyvät linkistä: AlfaTV:n puutarhastudiot.

Keskustelijat istuvat puistokalusteilla värikkääksi ja vehreäksi lavastetussa studiossa.
Paratiisin takapihalla -ohjelman puutarhastudion nauhoituksessa 2.2.2021. Kuvassa (vasemmalta oikealle) kaupunkitila- ja maisemasuunnittelupäällikkö Jussi Luomanen, Helsingin kaupunki, tiimipäällikkö Katriina Arrakoski, Helsingin kaupunki/ Kaupunkiympäristö sekä kaupunginpuutarhuri Timo Koski, Tampereen kaupunki. Keskustelua johdattelee puutarhaneuvos Seppo Närhi.